Communicatieadvies

Waar wilt u over 5 jaar zijn, en bereikt u dat met uw beleid en activiteiten? Hoe zien uw klanten, leden of opdrachtgevers uw organisatie? Kortom, waar staat u met uw communicatie naar buiten? U kunt ons ad interim of op projectbasis inhuren om tot een integraal communicatieplan te komen.

Bij Samarkand Communicatie kijken we gericht naar uw doelstellingen, ambitie en positionering. Wie zijn de klanten, leden of opdrachtgevers (uw buitenwereld) en hoe benutten we hun visie voor uw organisatie?
En daar blijft het niet bij. Op verzoek zetten we de bevindingen graag om in zichtbaar resultaat:

     een mediamix waaronder website, televisie en campagne etc.
     een evenement n.a.v. de presentatie van uw visie
     een redactieformule en teksten voor uw nieuwsbrief
     een publiciteitscampagne met postermateriaal etc.
     persberichten en free publicity
     presentaties en speeches
     een toegankelijke website


Voorbeelden

We hebben een strategisch beleidsplan voor de 'Vogelaarwijk' Indische buurt in Amsterdam ontwikkeld. Daarnaast hebben we voor de gloednieuwe Amsterdamse wijk IJburg een televisieformat voor AT5 bedacht en in gang gezet.
De Grote Clubactie is een organisatie met zeer veel verschillende doelgroepen. We hebben hen geadviseerd over een meer gerichte profilering via de website.
AllesDuurzaam.nl wil haar platformfunctie uitbreiden naar die van een expertorganisatie. Advies hoe de resultaten met zoekmachines zijn te verbeteren.
N.a.v. de fusieplannen heeft CFI behoefte aan een communicatiestrategie en activiteiten.
CFI en IB-Groep fuseren per 1 januari 2010. Dat vergt een communicatiestrategie voor de nieuwe organisatie waarmee zowel de interne als de externe doelgroepen optimaal bereikt worden. Voor de interne doelgroepen hebben we diverse introductieprogramma's georganiseerd. Voor veranderingen in het personeelsbeleid van de nieuwe organisatie zijn we dieper in het HRM-gebied gedoken, bijvoorbeeld op nieuwe arbeidsvoorwaarden en de organisatiecultuur.